اوباما هدف از حملات هوایی آمریکا در عراق را تامین منافع امنیت ملی این کشور برشمرد

رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان این کشور هدف از حملات هوایی این کشور در عراق را تامین منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا دانست.

به نقل از به نقل از  پایگاه اینترنتی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان این کشور هدف از حملات هوایی این کشور در عراق را تامین منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا برشمرد.


 باراک اوباما در این نامه خطاب به رئیس مجلس نمایندگان نوشت: " همانطور که من در هشتم و هفدهم اوت 2014 گزارش دادم، نیروهای آمریکایی برای اهداف محدود یعنی  توقف پیشروی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش ) در اربیل و حمایت از شهروندان گرفتار شده در کوه سنجار و حمایت از عملیات نیروهای عراقی برای تصرف مجدد سد موصل حملات هوایی هدفمند انجام دادند."


وی در این نامه افزود: نیروهای آمریکایی همچنین‌کمک های بشردوستانه برای شهروندان گرفتار شده در کوه سنجار ارائه کردند.


وی ادامه داد :"من در بیست وهشتم اوت 2014 به نیروهای مسلح آمریکا اجازه دادم در حمایت از یک عملیات برای تحویل کمک های بشردوستانه به شهروندان در شهر آمرلی  درعراق که در محاصره دولت اسلامی عراق و شام(داعش) قرار داشت، حملات هوایی هدفمند انجام دهند."


ابوباما نوشت: "به دنبال این اجازه، نیروهای نظامی امریکا در سی ام اوت 2014 عملیات حملات هوایی هدفمند را در مجاورت شهر امرلی در عراق آغاز کردند. این عملیات های اضافی محدود به این منطقه و مدت آن در حد نیاز برای رفع بحران انسانی در حال بروز و حفاظت از شهروندان گرفتار شده در آمرلی بود. من این اقدامات را که به نفع منافع امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا دستور دادم واین در حیطه اختیار من برای هدایت روابط خارجی و به عنوان فرمانده کل و رئیس اجرایی  براساس قانون  اساسی بود. این اقدامات با هماهنگی و به درخواست دولت عراق اتخاذ شده است.


رئیس جمهور آمریکا در این نامه افزود: "من این گزارش را به عنوان بخشی از تلاش ها برای اطلاع کامل کنگره مطابق قطعنامه موسوم به قدرتهای جنگ ارائه کردم. من از حمایت کنگره از این اقدام تشکر می کنم."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.