یک میلیارد و سیصد میلیون دلار؛ کمک سالانه آمریکا به مصر

روزنامه یو اس ای تودی و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشهایی از روابط نزدیک دولت نظامی قاهره با کاخ سفید و رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

به گزارش جهان اسلام به نقل از خبرگزاری آریا؛ روزنامه یو اس ای تودی روز دوشنبه در گزارشی نوشت، آمریکا برای فرستادن نیرو به افغانستان و کشورهای خاورمیانه، به شدت به مصر وابسته است و این مساله سبب می شود که واشنگتن نتواند برای جلوگیری از خشونت و سرکوب مخالفان مصری بر دولت نظامی قاهره فشار وارد کند.
تنها در طول یک سال گذشته، بیش از دو هزار هواپیما و بالگرد نظامی آمریکایی برای اعزام به افغانستان و مناطق مختلف خاورمیانه، از آسمان مصر عبور کرده است. همچنین، سالانه بین 35 تا 45 کشتی ناوگان پنجم دریایی آمریکا از کانال سوئد رد می شود.
دولت اوباما اگرچه در واکنش به سرکوب مخالفان در مصر، یک رزمایش آموزشی مشترک با این کشور را لغو کرده و تحویل جنگنده های اف- 16 به قاهره را به تعویق انداخته است، اما همچنان به کمک سالانه یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری اش به دولت مصر پایبند است.
خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز نوشت، اسراییل به آرامی و با دقت رخدادهای مصر را زیر نظر دارد و برای جلوگیری از تضعیف موضع مشترکش با قاهره در برخورد با افراد مسلح در منطقه سینا، ارتباط نزدیک خود با نظامیان مصری را حفظ کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.