غرب تمایل ندارد به بحران سوریه به روش سیاسی پایان دهد

"نبیل میخائیل" استاد دانشگاه جورج واشنگتن در گفتگو با شبکه خبری پرس تی وی گفت: غرب مایل نیست بحران سوریه به روش سیاسی خاتمه یابد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، شبکه خبری پرس تی وی در خصوص آخرین تحولات جنگ ملت  سوریه علیه تروریست های تحت حمایت عربستان و قطر با میخائیل استاد دانشگاه جورج واشنگتن امریکا گفتگویی انجام داده است .


در این گفتگو "نبیل میخائیل" در مورد جشن مردم سوریه به خاطر پیروزی های ارتش و این که این جشن برای کسانی که سعی در سرنگونی دولت سوریه دارند چه پیامی در بر دارد ، گفت: مردم بابت موفقیتهای ارتش خوشحال و شادمان هستنداما کشور همچنان  متلاشی است.


وی افزود سوریه ارتش پا برجایی دارد و این بسیار مهم است زیرادر جنگ داخلی لبنان در دهه 70میلادی ارتش لبنان به همراه خطوط قومی و فرقه ای از هم پاشید.


بنابراین اگر شما در سوریه ارتشی داشته باشید که همچنان به دولت وفادار باشد این  نهاد بسیار مهم و اساسی است.


میخائیل در ادامه افزود ارتش سوریه ارتشی بسیار متحد است.البته مخالفت ها و استعفاهایی وجود داشتهاما کم و بیش شما می توانید از یک نهاد صحبت کنید ومن بر واژه نهاد تاکید دارم.ارتش هم نهاد است و هم سازمانی نهادینه شده و قانونی. بنابراین در بدنه سیاست سوریه بسیار مهم است.


 استاد دانشگاه جورج واشنگتن در مورد این که چقدر به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه خوشبین است گفت:هیچ کس به فروکش بحران امیدوار نیست اما من امیدوارم و بارها هم این مطلب را گفته ام.


سوریه در بحران است،عراق در بحران است و مصر هم در بحران قرار دارد.بنابراین کشورهای غربی احمق خواهند بود اگر نتوانند یکی از این کشورها را از بحران نجات دهند.آنها حداقل می توانند کاری انجام دهند. اما من فکر نمی کنم در میان سران اروپایی تمایلی برای حل بحران وجود داشته باشد.


اولاند ، مرکل و باراک اوباما کار قابل توجه ای انجام نداده اند.


بنابراین ما نیازمند رهبرانی قدرتمند در امریکا و اروپا هستیم تا بحران خاورمیانه را حل کنند در غیر اینصورت این مسئله برای سیاست جهان تبعات واکنش های  منفی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.