کرزی: برای امضای پیمان عجله نداریم!

حامد کرزی، رییس جمهوری کشور روزشنبه در کابل اعلام کرد که مساله تضمین امنیت سراسری در افغانستان، در راس امضای پیمان امنیتی با آمریکا است.

 کرزی خطاب به آمریکا گفت: حکومت افغانستان محتوای متن امضای پیمان امنیتی را ذره ذره، زیر ذره بین و میکروسکوپ می بیند، مطمین باشید، در آن خطای نخواهد شد.

کرزی تاکید کرد، در صورتی که آمریکا امنیت سراسری را در کشور برقرار نکند، به ضمانت تامین امنیت را ندهد، پیمان امنیتی امضاء نخواهد شد. او گفت: اگر آمریکا، امنیت سراسری را در افغانستان بیاورد یا به ما ضمانت بدهد که امنیت سراسری را در این کشور تامین می کند، حکومت پیمان امنیتی را به امضاء می رساند.

این اظهارت رییس جمهوری کرزی، در حالی مطرح می شود که پیش تر جمیز دابنز، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان تاکید کرده بود، امضای پیمان با افغانستان پیش از برگزاری انتخابات این کشور امضاء شود.

جمیز، همچنان برای حکومت افغانستان، ضرب الاجل تعیین کرده و گفته بود که این پیمان باید تا آخر ماه اکتبر سال جاری بین حکومت افغانستان و آمریکا، امضاء شود. با این حال، رییس جمهور کرزی همچنین در این نشست خبری در کابل، اعلام کرد که حکومت افغانستان در مساله امضای امنیتی با آمریکا، عجله ندارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.