سرتاج عزیز: سفر اخیر آقای کرزی یخ روابط کابل- اسلام آباد را شکست

مشاور صدراعظم پاکستان در امور بین الملل با بیان اینکه سفر اخیر آقای کرزی یخ روابط کابل- اسلام آباد را شکست، خاطرنشان کرد: امروز فصل جدیدی در روابطه افغانستان و پاکستان ایجاد شده است.

 سرتاج عزیز می گوید: سفر اخیر حامد کرزی به اسلام آباد توانست سردی موجود میان هر دو کشور را به گرما تبدیل نماید به باور وی فضای اعتماد یک بار دیگر میان افغانستان و پاکستان ایجاد شده است.

سرتاج عزیز در سخنانی که روز گذشته در پارلمان این کشور ایراد کرد با اشاره به ادعاهایی که چندی قبل از سوی مقامات افغان که گفته بودند: پاکستان شورشیان را علیه افغانستان حمایت می کند، خاطرنشان کرد: سفر اخیر حامد کرزی به اسلام آباد نتایج مثبتی به همراه داشت یکی از این نتایج آب شدن یخ هایی بود که فضای اعتماد را میان هر دو کشور ناهموار ساخته بود.

سرتاج عزیز در ادامه افزود: برقراری روابط نیک با کشورهای همسایه در صدر پالیسی های خارجی حکومت جدید پاکستان قرار دارد.

به گفته وی، بعد از سفر حامد کرزی روابط پاکستان با افغانستان هر روز رو به بهبود است در حالی که تنش ها میان پاکستان و هند در سرحدات هنوز هم موجود می باشد.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در رأس یک هیات بلند رتبه دولتی روز دوشنبه گذشته به اسلام آباد آمد و در گفت‌وگو با نوازشریف صدراعظم جدید این کشور خواهان همکاری صادقانه پاکستان در پیشبرد گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و مخالفان گردید و از حکومت جدید این کشور خواست تا در کشاندن مخالفان به میز مذاکره تلاش های جدی نماید.

حکومت جدید پاکستان به رهبری نواز شریف وعده همکاری های صادقانه اش را به حامد کرزی داد.

انتظار می رفت که این سفر حامد کرزی پیشرفت چشمگیری در گفت‌وگوهای صلح افغانستان داشته باشد و احتمالاً چند چهره برجسته از طالبان افغان همانند ملا برادر که در زندان های پاکستانی بسر می برند در نتیجه سفر رییس جمهور افغانستان رها گردند، ولی بیستمین سفر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان مانند سفرهای قبلی اش محدود به وعده ها بود.

آگاهان می گویند، جدیتی را که حامد کرزی قبل از سفرش به پاکستان نشان داده و گفته بود به شرطی از اسلام آباد بازدید می کند که این بار همکاری های پاکستان در گفت‌وگوهای صلح افغانستان گام‌های عملی داشته باشد در جریان سفراش چنین نبود.

این در حالی است که شماری از آگاهان افغان و پاکستانی سفر اخیر حامد کرزی به اسلام آباد را نمایشی و تشریفاتی خوانده اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.