کری: افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل بن بست مذاکرات صلح است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت : اعلام اسرائیل برای شهرک سازی در بیت‌المقدس سبب بن بست مذاکرات صلح است.

 به نقل از "روسیا الیوم" ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در مقابل کمیته امور خارجی مجلس سنای آمریکا گفت : بیانیه اسرائیل مبنی بر طرح اسرائیل برای ساخت 700واحد مسکونی در بیت‌المقدس شرقی تقریبا دلیل بن‌بستی است که منجر به شکست مذاکرات صلح با فلسطینیان شد.


وی همچنین گفت : هردوطرف گام‌های غیرسازنده‌ای را در روزهای اخیر برداشتند اما انتظار می‌رود که هردوطرف به راهی برای از سرگیری‌مذاکرات جدی ادامه دهند. وی همچنین گفت که دوطرف نشست مفصلی روز دوشنبه دراین باره برگزار کردند.


وی افزود : آنچه باعث تأسف می‌گردد این است که زندانیان فلسطینی که روز شنبه باید آزاد می‌شدند، آزاد نگردیدند و این پس از آن بود که اسرائیل دربیانیه‌ای اعلام کرد که مناقصه‌هایی را برای ساخت 700 واحدمسکونی در بیت المقدس برگزار می‌کند.


جان کری ابراز امیدواری کرد که دوطرف راهی را برای بازگشت به مذاکرات بیابند وگفت : ما با دوطرف همکاری می‌نماییم تا این امر محقق شود ؛ اما آن‌ها نیز باید این تصمیم حساس را اتخاذ نمایند و من به این مسأله امیدوارم.


وی گفت : از طنزهای تلخ این است که نزاع بر سر اقدامات است است ، نه بر سر اصل توافق نهایی ، و درگیری  بر سر این می‌باشد که چگونه به بررسی توافق نهایی برسیم.


شایان ذکر است که "جین پساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است : جان کری تلاش نمی‌کند تا اسرائیل را بخاطر بن‌بست مذاکرات سرزنش نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.