نتانیاهو: "توافق بد" به‌مراتب از عدم توافق بدتر است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با فاکس نیوز بار دیگر تلاش کرد تا در مذاکرات هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.

 "بنیامین نتانیاهو" در گفتگو با "برت هوم" مجری فاکس نیوز مدعی شد: ایرانی ها در تلاش برای تولید سلاح اتمی هستند. ایرانی ها تاکنون نه فقط میلیاردها بلکه صدها میلیارد دلار برای چه چیزی سرمایه گذاری کردند. آیا این میزان سرمایه گذاری برای تولید ایزوتوپ های پزشکی برای بیماران ایرانی است؟ اگر ایرانی ها فقط خواهان  انرژی اتمی غیرنظامی بودند، می توانستند این انرژی را بدون سانتیرفیو‍‍ژ لازم برای غنی سازی، بدون پلوتونیم و آب سنگین بدست آورند.


وی مدعی شد: این همان ایران است که از حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کند. ما نه فقط مخالف داشتن سلاح اتمی از سوی ایران هستیم بلکه حتی مخالف توانایی غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران هستیم.


نتانیاهو بار دیگر شعار چند هفته و چند ماهش را تکرار و ادعا کرد: ایرانی ها در چند هفته و یا چند ماه می توانند به این سلاح دست یابند.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به ادامه روند مذاکرات هسته ای با ایران گفت: توافق بد بمراتب از عدم توافق بدتر است. توافق بد؛ دستیابی ایران به مواد اصلی غنی سازی و توانایی غنی سازی بیشتر است. حتی حضور بازرسان در ایران با وجود در اختیار داشتن توانایی غنی سازی و اعتماد به آنها بسیار وحشتناک است. توافق خوب می تواند آنچه که در دولت باراک اوباما و همکاری روسیه درباره سوریه انجام شد، باشد. این چنین توافقی ،توافق خوب بود. اگر غربی ها می توانند باید چنین توافقی با ایران داشته باشند وگرنه مرتکب توافق بد با ایران نشوند.


نتانیاهو ادامه داد: امیدوارم توافق بد با ایران صورت نپذیرد چون تحول و پیشرفتی فاجعه بار خواهد بود. امیدوارم چنین حالتی پیش نیاید و برای جلوگیری از آن؛ تلاش‌های خود را ادامه خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.