پوتین: تلاش‌های روسیه و چین مانع جنگ افروزی غرب در سوریه شد

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه مواضع قاطع روسیه و چین و حمایت سایر کشورهای عضو گروه بریکس از آنها مانع از مداخله نظامی خارجی در سوریه شد، بر لزوم تشریک مساعی برای حل مشکلات بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست سران گروه «بریکس» که در برزیل جریان دارد، مواضع مشترک کشورهای عضو این گروه در عرصه جهانی را عاملی دانست که باعث ممانعت از مداخله نظامی خارجی در مناقشه سوریه گردید.

پوتین تاکید کرد: «دقیقا به دلیل مواضع قاطع روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل و حمایت سایر کشورهای عضو گروه بریکس از آنها بود که این موفقیت حاصل شد تا از مداخله نظامی خارجی در مناقشه سوریه که آمریکا و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا خواستار آن بودند، ممانعت شود.»

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین بر اهمیت مواضع واحد کشورهای عضو این گروه در خصوص مسائل مربوط به توسعه جهانی و انجام اصلاحات در ساختارهای مالی و اقتصادی جهانی تاکید کرد.

پوتین همچنین از کشورهای عضو بریکس خواست تا فعالانه در همکاری‌های بازرگانی و سرمایه گذاری در شرایطی که رقابت جهانی در این عرصه افزایش یافته، شرکت کنند. وی معتقد است که این مسئله امکان تحقق اولویت‌های مورد نظر کشورهای این گروه و رونق اقتصادی آنها را فراهم خواهد ساخت.

علاوه بر این رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد نمود تا کشورهای گروه بریکس در زمینه تامین امنیت انرژی، از جمله با ایجاد اتحادیه انرژی، بانک توسعه و موسسه سیاست گذاری در عرصه انرژی، با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند. به گفته وی، این اقدامات باعث خواهد شد تا امنیت انرژی کشورهای عضو تقویت شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.