یک هزار خانواده در فاریاب به آب بهداشتی دسترسی یافتند

با تکمیل یک حلقه چاه نیمه کاره که هفت سال پیش در ولسوالی پشتون کوت فاریاب حفر شده بود؛ حدود یک هزار خانواده به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی یافتند.

انجنیر محمدعالم مهراب رییس احیا و انکشاف دهات فاریاب در این مورد بیان داشت: حدود هفت سال قبل یک حلقه چاه به عمق یکصد و هشتاد متر در روستای "انجلاد" این ولسوالی حفر گردیده بود که به دلیل بعضی ممشکلات کارهای آن ناتمام مانده بود و چندی پیش قرار شد کارهای باقی مانده آن از سر گرفته شده و اکنون با تکمیل کار آن بهره برداری از آن آغاز گردیده است.
به گفته انجنیر مهراب؛ نصب پمپ و یک ذخیره آب با ظرفیت ده هزار لیتر که ۶ شیر آب برای آبگیری اهالی در مناطق مختلف این روستا نیز در آن گنجانیده شده؛ حدود یک هزار فامیل از باشندگان روستاهای "انجلاد" و "نمدمال" از آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند گردیدند .
محمد بابر نفیرزاده رییس شورای انکشافی محل تکمیل کار این چاه را یک دست آورد بزرگ برای اهالی هر دو روستا دانست.
ولایت فاریاب از جمله ولایات کم آب و خشک کشور محسوب می گردد و در فصل تابستان اکثر باشندگان این ولایت با کمبود شدید آب آشامیدنی روبرو می شوند.
به همین دلیل ساکنین این دو محل با ابراز خوشحالی از تکمیل و بهره برداری این چاه، تعهد سپردند که از این پروژه با جان و دل نگهداری خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.