برگزاری جلسه بررسی برنامه ملی بیجاشدگان

گروه موظف ملی بیجاشدگان داخلی، پیشرفت های صورت گرفته در جهت تطبیق برنامه ملی بیجاشدگان را مورد بررسی قرارداد.

در جلسه ای که به این منظور در دفتر نمایندگی عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان درکابل دایر شده بود فضل احمد عظیمی معاون پالیسی و پلان وزارت مهاجران و عودت کنندگان گفت: هدف ازاین جلسه بررسی پیشرفت های صورت گرفته در مورد تطبیق برنامه ملی بیجاشدگان و اقدام بعدی در این راستا است.

همچنان عظیمی از تدویر دوره در شهر جلال آباد جهت آغاز روند تطبیق پالسی در ولایت ننگرهار یادآوری نمود و کار آن را موفقیت آمیز خواند.

مارک بودن، هماهنگ کننده کمک های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان پیشرفت های کاری صورت گرفته در قبال برنامه بیجاشده ها را تایید نمود و ضمن یادآوری ازملاقات باروسای جمهور و اجرایی از تعهدات شخص رییس جمهور در تطبیق برنامه بیجاشده ها دربخش دسترسی بیجاشده ها به خدمات و نیازمندی های اولیه و همچنان رسیدن به راه حل دوام دار در دراز مدت خبر داد.

موصوف به تعهد رییس جمهور برای یافتن راه حل دوام دار برای بیجاشدگی در5 سال آینده درافغانستان اشاره نمود و از نقش ارزنده اداره های مختلف بشمول دفتر بانوی اول افغانستان، اداره ملی مبارزه با حوادث، وزارت احیا و انکشاف دهات و کمیسیون حقوق بشر افغانستان، در حمایت از تطبیق این پالسی ابراز سپاس نمود.

مارک بودن، از حمایت ملل متحد از این روند نیز اطمینان داد و بر سهمیگیری نقش موسسه های ملی و بین المللی تاکید نمود و از دونرها خواست تا این روند را تمویل نمایند.

در این جلسه رییس حالات اضطرار وزارت مهاجران و عودت کنندگان از تلاش ها جهت نشر و توزیع برنامه بیجاشده ها ابراز سپاس نمود و با یادآوری از یاداشت تهیه شده توسط دفتر سامول هال در مورد برنامه ملی بیجاشده و سهمگیری قابل ملاحظه اعضای گروه کاری در تهیه آن یاداشت، در مورد روند نهایی شدن یادداشت مذکور و نحوه افتتاح و معرفی آن توضیح داد.

وی همچنان روی نقش نظارتی واحد نظارت و ارزیابی امور مهاجران و عودت کنندگان، کمیسیون حقوق بشر افغانستان و اداره امور ریاست جمهوری تاکید نمود.

موصوف از همکاری اداره ارگان های محلی ، از طریق والیان و سایر مقامات محلی در تطبیق برنامه مذکور قدردانی نمود و ضمن یادآوری از اقدام صورت گرفته از طریق دوره آموزشی ولایتی در ولایت ننگرهار، به بحث در جهت ایجاد پلان عملی برای تطبیق برنامه مذکور در آن ولایت تاکید نمود.

در مورد پیشرفت های انجام شده از سوی معاون بخش حمایتی دفتر نمایندگی، معلومات به جلسه ارایه شد که این معلومات شامل روند آغاز این پروسه، دستاوردهای سال 2014 در این بخش و برنامه ها و زمانبندی های پیش بینی شده برای سال 2015 و نگاه وسیع تر به سال 2016 بود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.