سه پزشک در ولایت غور، وظیفه شان را رها کردند

سه داکتر در شفاخانه ی ولایتی غور به دلیل مشکلات موجود و عدم توجه دولت از وظیفه کناره گیری کرده و شماری از داکتران دیگر هشدار به ترک وظیفه داده اند.

داکتران در ولایت غور ادعا می کنند که دولت هیچ توجهی در قسمت این شفاخانه ندارد و در حال حاضر در هر بستر سه مریض زیر تداوی قرار دارد.
داکتر جمعه گل یعقوبی رییس شفاخانه ی ولایتی غور در یک صحبت با خبرنگارمان از مشکلات موجود در این شفاخانه خبر می دهد.
او می گوید: در حال حاضر در بیشتر تختهای این شفاخانه سه مریض زیر تداوی داکتران قرار دارند که این خود سبب گسترش امراض از یک شخص به شخص دیگر می گردد.
وی ادامه داد که در پی این ناهنجاری ها، صبح امروز سه تن از داکتران در این شفاخانه از وظیفه خود استعفا دادند و شماری دیگر نیز هشدار داده اند که اگر دولت به خواست آنان توجه نکند آنان نیز وظیفه را ترک خواهند کرد.
داکتر یعقوبی علاوه می کند که این شفاخانه برای ۷۰ مریض اعمار شده؛ اما همه روزه نزدیک به دو صد بیمار در این شفاخانه بستری می شوند که این خلاف تمامی اصول درمانی می باشد.
این در حالی است که چندی پیش داکتران در این شفاخانه از مصارف زیاد ابراز نگرانی کرده بودند و می گویند که این شفاخانه فاقد برق دولتی است و در ۲۴ ساعت در حدود ۲۵۰۰ لیتر سوخت مایع نیاز دارد.
از سویی دیگر؛ عبدالحی خطیبی، سخنگوی ولایت غور گفت که مشکلات فعلی شفاخانه ی غور برای دولت مرکزی هم واضح است و تلاشها برای از بین بردن این چالشها ادامه دارد.
او در صحبتهای خود استعفای ۳ تن از پزشکان این ولایت از شفاخانه را تایید نمی کند.
ساختمان شفاخانه ی ولایتی غور، شش ماه پیش به هزینه ای ۶.۸ میلیون دالر و با تمام تجهیزات و امکانات در ولایت غور مورد بهره برداری قرار گرفت.
تا کنون اداره ی صحت غور نتوانسته تا از این مرکز جدید، استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.